نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 Lite تبلت فون

تعریف شما از گوشی‌های سری گلکسی نوت (Galaxy Note) سامسونگ چیست؟ اگر فکر می‌کنید این دستگاه‌ها پیشرفته‌ترین تلفن‌های همراه دنیا با پشتیبانی از قلم استایلوس هستند، شاید با مشاهده امکانات گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite) از این خط تولید ناامید شوید. البته این اتفاق به خاطر قلم اِس نیست زیرا این موبایل از استایلوس پشتیبانی می‌کند بلکه فقط امکانات آن زیاد پیشرفته نیستند. برای اینکه موضوع بهتر روشن شود، بهتر است ببینیم گلکسی نوت 10 لایت چه ویژگی‌هایی دارد و چه ویژگی‌هایی ندارد.

مطمئناً و مشخصاً، این تلفن همراه پرچمدار نیست زیرا اولاً پردازنده آن مربوط به دو سال پیش است و علی‌رغم اینکه همچنان جزو بهترین تراشه‌های دنیا به شمار می‌رود اما همانی می‌باشد که دو سال قبل شاهد حضور آن در گوشی‌های سری گلکسی اس 9 (Galaxy S9) بودیم. از نظر نمایشگر، این موبایل یکی از بهترین پنل‌های AMOLED دنیا را در خود جای داده و فقط بر خلاف گلکسی اس 10 لایت (Galaxy S10 Lite) دارای کلمه پلاس (Plus) نیست و فقط یک صفحه نمایش Super AMOLED رایج دارد.

در کنار امکاناتی که گفتیم، چند مورد دیگر هم کنار گذاشته شده‌اند که از آن جمله می‌توانیم به نبود تأییدیه IP ضد آب و خاک و پوشش محافظ گوریلا گلس اشاره کنیم. به علاوه، در این گوشی فقط یک اسپیکر در پایین جای گرفته و اثری هم از ملزومات تکنولوژی شارژ بیسیم نیست. همچنین، سنسور اسکنر اثر انگشت در مقایسه با نمونه موجود در سایر موبایل‌های سری گلکسی نوت سرعت کمتری دارد و تکنولوژی حافظه داخلی آن UFS 2.1 است بنابراین خبری از UFS 3.0 نیست. ظرفیت حافظه آن هم نهایتاً 128 گیگابایت خواهد بود که خود نشان‌دهنده پرچمدار نبودن این تلفن همراه می‌باشد. البته از نظر رم، این موبایل چیزی کم ندارد زیرا تا کنون در نمونه‌های 6 یا 8 گیگابایتی تولید شده است. با این اوصاف، گلکسی نوت 10 لایت را نمی‌توانیم پرچمدار تلقی کنیم.

با همه اینها، این دستگاه از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند و علی‌رغم اینکه در محل مربوط به خودش نیز قرار می‌گیرد ولی سامسونگ توانسته در این محصولش یک باتری 4500 میلی‌آمپری هم جای دهد. در زمینه ماژول دوربین عقب و دوربین سلفی نیز این گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد شد. حال باید دید عملکرد این موبایل چگونه خواهد بود. با تبلت‌فون همراه باشید.

برای دیدن ادامه ی مطلب به سایت تبلت فون مراجعه فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.