گوشی Samsung Galaxy S7 Edge

سامسونگ برخلاف پرچمدار ششم خود، دو نسخه پایه و Edge گلکسی S7 را در اندازه‌های یکسان طراحی نکرده است. نسخه پایه با صفحه نمایش 5.1 اینچی و نسخه Edge با صفحه نمایش 5.5 اینچی تولید می‌شود. گوشی Samsung Galaxy S7 Edge طبق انتظاراتی که می‌رفت با نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی همراه است. با توجه به اینکه طراحی S6 Edge یکی از کامل‌ترین طراحی‌هایی بود که تا به امروز دیده‌ایم، طراحی S7 Edge تغییرات کلی نداشته است. البته این‌بار قاب پشتی نیز از جنس فلز بوده و برای محافظ از آن یک لایه گوریلا گلس در نظر گرفته شده است. ضخامت و وزن دستگاه حتی نسبت به S6 Edge Plus نیز افزایش یافته که شاید اصلی‌ترین دلیل آن حجیم‌تر شدن ظرفیت باتری از 3,000 به 3,600 میلی‌آمپر می‌باشد. گلکسی S5 اولین پرچمدار ضد آب سامسونگ بود که متاسفانه این ویژگی به غیر از نسخه اکتیو S6 در سایر نسخه‌ها حذف شده بود. اما خوشبختانه سامسونگ این ویژگی را در نسل هفتم پرچمدار خود بازگردانده و این گوشی را با استاندارد IP68 طراحی کرده است. صفحه نمایش این گوشی بنظر می‌رسد تغییر چندانی نداشته است. این صفحه نمایش با اندازه 5.5 اینچی، رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی 534ppi و محافظ گوریلا گلس در S7 و S7 Edge نیز ظاهر شده است. البته یک ویژگی جالبی که در LG G5 نیز شاهد بودیم به این صفحه نمایش اضافه شده است که “Always-on-Display” نام دارد. بدین ترتیب صفحه نمایش شما با کمترین میزان مصرف انرژی همواره فعال بوده و مدت زمان فراید آنلاک کردن گوشی به حداقل زمان ممکن می‌رسد. همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری صفحه نمایش خمیده این گوشی ارتقا یافته و شاهد کاربردهای جدیدی در این صفحه نمایش هستیم.

بخش پردازشی گوشی سامسونگ گلکسی S7 Edge مانند نسخه پایه میزبان دو چیپست کاملا متفاوت است. چیپست اگزینوس 8890 و اسنپ‌دراگون 820 که هر دو قدرتمندترین چیپست‌های فعلی دنیای اسمارت‌فون‌ها می‌باشند، در نسخه‌های متفاوت در این گوشی استفاده می‌شوند. ظرفیت حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 32/64 گیگابایت است. علاوه بر این، برخلاف S6 که امکان افزایش حافظه داخلی به کمک کارت‌های microSD وجود نداشت، در این نسل لحاظ شده است. دیگر نکته جالب گوشی سامسونگ S7 Edge کاهش رزولوشن دوربین اصلی دستگاه می‌باشد. شاید این موضوع در نگاه اول عجیب به نظر برسد، اما دلیل این امر افزایش پیکسل‌ها و دیافراگم لنز آن می‌باشد. بدین ترتیب عملکرد دوربین در محیط‌های تاریک و کم‌نور بهبود چشم‌گیری خواهد داشت. از ویژگی‌های اصلی دوربین اصلی می‌توان به فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فوکوس لمسی، افزایش سرعت فوکوس، سیستم OIS و فیلم‌برداری هم‌زمان با هر دو دوربین پشتی و سلفی می‌باشد. دوربین سلفی نیز دارای سنسور 5 مگاپیکسلی با گشایش لنز f/1.7 می‌باشد.

بخش سنسورهای این گوشی هیچ تغییری نکرده و از همان سنسورهای اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، SpO2، قطب‌نما، فشار سنج و شمارنده ضربان قلب تشکیل شده است. اندروید مارشمالو 6.0، پشتیبانی از باندهای LTE کت 9، NFC، قابلیت شارژ سریع نسخه 3، شارژ بی‌سیم و باتری غیر قابل تعویض 3,600mAh از دیگر امکانات و ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج می‌باشند.


نرخ روز گوشی

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 8

گوشی Galaxy S7 سامسونگ که سال پیش رونمایی شد از جمله گوشی هایی با ابعاد معمول و متوسط بود که صفحه نمایشی 5.1 اینچی نیز به همراه داشت اما امسال گوشی Galaxy S8 با همان ابعاد S7 ولی با صفحه نمایشی 5.8 اینچی رونمایی شد تا توجه بیشتری را به سمت گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ جلب کند. بزرگ شدن صفحه نمایش S8 در ابعادی مشابه با S7 توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و به تیتر اول اخبار دنیای گوشی های هوشمند نیز تبدیل شد. اما این تغییر اساسی، مستلزم به وجود آمدن تغییراتی در طراحی پرچمدارهای سامسونگ نیز بود. با توجه به کاهش حاشیه های صفحه نمایش در قسمت جلو گوشی به منظور بزرگ تر شدن صفحه نمایش، دکمه فیزیکی Home و دکمه های خازنی ناوبری سامسونگ از قسمت جلو گوشی حذف شده و به خود صفحه نمایش انتقال یافته و سنسور اثر انگشت گوشی نیز به قسمت پشت گوشی منتقل شده است.

صفحه نمایش بزرگتر در ابعادی معمولی از گوشی، تنها تغییر به وجود آمده در پرچمدار جدید سامسونگ نمی باشد. چیپست جدید و قدرتمند Exynos سامسونگ که فناوری ساخت 10nm داشته و مصرف باتری را نیز بسیار بهینه می کند، تغییر بزرگ و ملموسی است که در قسمت پردازش پرچمدار جدید سامسونگ اتفاق افتاده است. همچنین علی رغم عرضه S8 در برخی مناطق با حافظه رم 6GB، در اکثر مناطق از جمله ایران، حافظه رم گوشی همان 4GB به کار رفته در S7 می باشد.

اما در قسمت دوربین نیز S8 همراه با تغییراتی بوده است. دوربین جلو S8 یک دوربین 8MP می باشد که جایگزین دوربین 5MP شده است که برای مدت ها روی پرچمدارهای سامسونگ مورد استفاده قرار می گرفت. دوربین اصلی S8 نیز یک دوربین 12MP با لنزی با دریچه دیافراگم f/1.7 می باشد که ویژگی های فوکوس خودکار از طریق تشخیص فاز، سیستم OIS، ثبت موقعیت جغرافیایی، فیلم برداری 4K و همزمان عکس برداری 9MP، فوکوس لمسی، قابلیت تشخیص چهره و لبخند، فعال شدن خودکار حالت HDR، عکس برداری پانوراما و امکان فیلم برداری همزمان با دوربین جلو و دوربین اصلی گوشی را با خود به همراه دارد.

پشتیبانی از سریع ترین شبکه های ارتباطی از جمله LTE Cat16، به همراه داشتن گواهینامه IP68 به معنی ضد آب و گرد و غبار بودن گوشی، صفحه نمایش SuperAMOLED، و صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD، نسخه جدید سیستم عامل اندروید یعنی 7.0 Nougat، پردازنده گرافیکی قدرتمند، قابلیت حذف صداهای مزاحم از طریق میکروفون اختصاصی، اسکنر تشخیص عنبیه، سنسور های اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، مجاورت، فشار سنج، شمارنده ضربان قلب، SpO2، باتری قدرتمند 3000mAh غیر قابل تعویض از جمله ویژگی های این گوشی می باشد.


قیمت اینترنتی گوشی

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S8 پلاس

گوشی +S8 نیز مانند S8 با ظاهری بسیار زیبا، صفحه نمایش بدون حاشیه که در نتیجه یک صفحه نمایش بزرگ را در گوشی با ابعاد کوچکتری جای می دهد رونمایی شد. سامسونگ به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ و بدنه ای کوچک بود و امسال به این هدف خود رسید. تفاوت گوشی +S8 با گوشی S8 در اندازه صفحه نمایش این دو گوشی می باشد. در حالی که S8 از صفحه نمایش 5.8 اینچی بهره می برد، +S8 از یک صفحه نمایش 6.2 اینچی استفاده می کند. چیپست های به کار رفته در +S8 نیز مانند S8 دو چیپست بسیار قدرتمند Exynos 8895 و Snapdragon 835 می باشند که هر دو مجهز به هشت هسته بوده و Snapdragon 835 مخصوص عرضه در آمریکا و Exynos 8895 مخصوص عرضه در بقیه کشورها هستند. حافظه رم گوشی  نیز مانند S8 و یا S7 همان 4GB می باشد که البته در برخی مناطق با حافظه رم 6GB نیز عرضه خواهد شد. حافظه داخلی گوشی 64GB و 128GB می باشد که البته با کارت حافظه جانبی می توان این مقدار را تا 256GB نیز افزایش داد اما با توجه به اینکه یک شیار برای سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی در نظر گرفته شده است، در صورت استفاده از یکی از این موارد، کاربر قادر به استفاده از دیگری نخواهد بود.

دوربین به کار رفته در این گوشی نیز همان دوربین S8 می باشد. دوربین اصلی 12MP با دریچه دیافراگم f/1.7 که ویژگی های فوکوس خودکار توسط تشخیص فاز،  سیستم OIS، ثبت موقعیت جغرافیایی، فیلم برداری 4K و همزمان عکس برداری 9MP، فوکوس لمسی، قابلیت تشخیص چهره و لبخند، فعال شدن خودکار حالت HDR در مواقع نیاز، عکس برداری پانوراما، فیلم برداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین جلو گوشی و فوکوس خودکار را با خود به همراه دارد. دوربین جلو گوشی نیز یک دوربین 8MP می باشد که جایگزین دوربین 5MP پرچمدارهای قبلی سامسونگ شده است. در مورد دوربین های اصلی و جلو S8 و +S8 باید به این نکته توجه کرد که کم بودن عدد مگاپیکسل این دو دوربین به معنای ضعیف بودن آن ها نیست، دریچه دیافراگم و سایز مناسب سنسور به همراه بهینه سازی هایی که سامسونگ روی دوربین پرچمدار جدید خود انجام داده است، باعث شده تا کیفیت و کارایی دوربین پرچمدار جدید خود علی رغم مگاپیکسل پایین آن، بسیار بالا بوده و حتی یکی از بهترین دوربین های بازار باشد.

پشتیبانی از باند های ارتباطی پر سرعت مثل LTE Cat16، صفحه نمایش Super AMOLED و همیشه روشن (AOD)، گواهینامه IP68 به معنی ضد آب و گرد غبار بودن گوشی،  نسخه جدید سیستم عامل اندروید یعنی 7.0 Nougat، حذف صداهای مزاحم هنگام مکالمه از طریق میکروفون اختصاصی، اسکنر تشخیص عنبیه، سنسور های اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، مجاورت، فشار سنج، شمارنده ضربان قلب، SpO2 و باتری قدرتمند 3500mAh غیر قابل تعویض از جمله ویژگی های این گوشی می باشد.


قیمت روز خرید گوشی

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A5 - 2017

گوشی‌های گلکسی A سامسونگ که به عنوان گوشی‌های میان‌رده و خوش دست این کمپانی شناخته می‌شوند، همانند سال گذشته با آغاز سال میلادی جدید با بروز رسانی‌های کلی همراه شده‌اند. گوشی Galaxy A5 2017 با مشخصات فنی و ظاهری جدید تغییرات عمده‌ای نسبت به همتای 2016 خود دارد. بدنه گوشی از فلز و شیشه طراحی شده و ضخامت آن برابر با 7.9mm است. مانند نسخه‌های 2017 دیگر گوشی‌های گلکسی A (گوشی A3 2017 و A7 2017) این گوشی نیز با قابلیت ضد آب و گرد و غبار بودن طراحی شده است. سنسور اثر انگشت همچنان به شکل ترکیبی با دکمه فیزیکی خانه طراحی شده است. برای صفحه‌نمایش نیز سامسونگ به همان پنل 5.2 اینچی superAMOLED با وضوح 1080p اکتفا کرده است. استفاده از چیپست اگزینوس 7880 با دارا بودن 8 هسته Cortex-A53 با کلاک 1.9GHz و پردازنده گرافیکی مالی T830MP2 بروز رسانی خوبی در قدرت پردازشی دستگاه محسوب می‌شود. بخش مموری نیز ارتقا یافته و متشکل از 3GB حافظه رم، 32GB حافظه داخلی و اسلات مجازی کارت microSD می‌باشد.

دو سنسور 16MP برای دوربین‌های پشتی و سلفی می‌تواند برای علاقه‌مندان به عکاسی موبایل جالب باشد. هر دو دوربین با گشایش لنز f/1.9 و رزولوشن فیلم‌برداری 1080p@30fps عملکرد خوبی در بخش‌های خود خواهند داشت. نسخه اندروید پیش‌نصب شده روی این گوشی‌ها مارشمالو 6.0.1 است که مطمئنا سامسونگ بروز رسانی اندروید 7.0 را در اختیار کاربران این گوشی‌ها نیز قرار خواهد داد. وای‌فای دو بانده، NFC، درگاه USB تایپ C، سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما و فشار رنج در کنار سنسور اثر انگشت، باتری 3,000mAh و قابلیت شارژ سریع باتری از دیگر مشخصه‌های فنی قابل توجه گوشی Samsung Galaxy A5 2017 می‌باشند.


خرید گوشی اینترنتی

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A7 - 2017

نسخه 2017 گوشی‌های سامسونگ گلکسی A با بروز رسانی‌های خوبی همراه شده‌اند که A7 نیز از این قضیه مستثنی نیست. بدنه گوشی مانند دو نسخه کوچک‌تر خود از فلز و شیشه طراحی شده است. گواهی IP68 که نشان‌دهنده مقاومت دستگاه در برابر گرد و خاک و آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه است، ویژگی جدیدی است که به نسخه 2017 هر سه گوشی‌های A5 ،A3 و A7 اضافه شده است. تغییرات اعمال شده در صفحه‌نمایش این گوشی فقط به افزایش اندازه آن از 5.5 اینچ به 5.7 اینچ ختم می‌شود. این نمایشگر superAMOLED با وضوح تصویر 1080p، دارای تراکم پیکسلی 386ppi می‌باشد که کیفیت مطلوبی در نمایش تصاویر محسوب می‌شود. برخلاف نسخه 2016 که با دو نوع تراشه طراحی شده بود، این گوشی فقط در نسخه اگزینوس 7880 عرضه می‌شود. این تراشه که در A5 2017 نیز بکار گرفته شده است، دارای 8 هسته مرکزی Cortex-A53 با کلاک 1.9GHz و پردازنده گرافیکی مالی T830MP2 است که در مقایسه با هر دو تراشه اگزینوس 7850 و اسنپ‌دراگون 615 که در A7 2016 بکار گرفته شده بودند، توان پردازشی بیشتری دارد. ظرفیت حافظه رم ثابت مانده و برابر با 3GB است، اما حافظه داخلی به 32 گیگابایت ارتقا یافته است. اسلات microSD این گوشی به شکل جداگانه طراحی شده و می‌تواند حداکثر میزبان کارت‌های 256GB باشد.

همانند A5 2017 این گوشی نیز با دو سنسور 16MP با گشایش لنز f/1.9 همراه شده است. این دو دوربین که دارای وضوح فیلم‌برداری 1080p@30fps هستند، می‌توانند کیفیت مطلوبی هم در زمینه عکاسی و هم فیلم‌برداری داشته باشند. متاسفانه برخلاف نسخه 2016 در نسخه جدید خبری از سیستم لرزشگیر دست نیست. دیگر مشخصات فنی و ویژگی‌های بارز این گوشی شامل مواردی مانند وای‌فای دو بانده، NFC، درگاه USB تایپ C، سنسورهای اثر انگشت، ژیروسکوپ و فشار سنج و همچنین باتری 3,600mAh به همراه قابلیت شارژ سریع می‌شود.


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A7 - 2017

خرید آنلاین گوشی سامسونگ