تبلت سامسونگ SM-T585 در نتایج بنچمارک ها مشاهده شد

از آنجایی که امروز تبلت جدیدی با نام SM-T585 در پایگاه داده بنچمارک GFXBench ثبت شده، به نظر می‌رسد کمپانی سامسونگ در حال کار روی تبلت جدیدی باشد. همانطور که در ادامه مطلب خواهید دید، به لطف نتایج این بنچمارک، مشخصات اصلی این تبلت مشخص شده است.

تبلت Samsung SM-T585 دارای مشخصاتی همچون صفحه نمایش 10 اینچی با رزولوشن 1920×1200، چیپست سامسونگ اگزینوس 7870 (هشت هسته Cortex-A53 با کلاک 1.7GHz و پردازنده گرافیکی مالی T830)، حافظه رم 2 گیگابایتی، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی به همراه فلش LED، دوربین جلویی 2 مگاپیکسلی و اکثر قابلیت‌های ارتباطاتی (البته به غیر از NFC) می‌باشد.

تراشه اگزینوس 7870 جزو محصولات جدید کره‌ای‌ها می‌باشد و تا بدین جای کار تنها شاهد استفاده از این چیپست در نسخه 2016 گوشی Galaxy J7 بوده‌ایم. اگر با شماره‌گذاری تبلت‌های سامسونگ آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که این تبلت در واقع نسخه 4G ساپورت تبلت جدید سامسونگ خواهد بود و اگر خبری از نسخه وای‌فای باشد، حتما با شماره محصول SM-T580 عرضه خواهد شد. به لطف چیپست بکار گرفته شده، این تبلت قادر خواهد بود از باندهای LTE کت 6 پشتیبانی کند.

هنوز مشخص نشده که نام تجاری این تبلت 10 اینچی سامسونگ دقیقا چه خواهد بود. شاید سامسونگ این تبلت را تحت نام تبلت 10 اینچی Galaxy Tab 5 یا Galaxy Tab A و یا Galaxy Tab E عرضه کند. به هر حال آنچه که مشخص است، این تبلت به شکل پیش‌فرض با اندروید مارشمالو 6.0.1 روانه بازار خواهد شد. لازم به ذکر است که در مورد قیمت خرید تبلت سامسونگ SM-T585 هیچ اطالاعاتی مشخص نشده، اما با توجه به مشخصات دستگاه نباید انتظار داشته باشیم که قیمت دستگاه چندان هم مقرون به صرفه باشد.

سامسونگ پرفروش ترین برند در دنیای اسمارت فون ها

کمپانی گارتنر که یکی از بزرگترین فعالان عرصه پژوهشی و ارایه آمارهای مختلف می‌باشد، گزارش چهار ماهه آخر 2015 و کل سال جاری فروش گوشی‌های هوشمند را منتشر کرده که طبق آن، سامسونگ در هر دو لیست در صدر جدول قرار دارد. بر اساس همین گزارش، این کمپانی کره‌ای توانسته در سه ماهه آخر 2015 به آمار فروش 83.4 میلیونی دست یابد که برابر با 20.7 درصد از سهم کل فروش گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی می‌باشد. گفتنی است که سامسونگ در همین مقطع از سال 2014 توانسته بود به آمار 19.9 درصدی دست یابد.

فروش اپل نسبت به سه ماهه آخر سال 2014 کاهش چشم‌گیری داشته است. آمار فروش اپل از 20.4 درصد در سه ماهه آخر 2014 به 17.7 درصد در سه ماهه آخر 2015 کاهش یافته است. کمپانی‌های هواوی، لنوو و شیاومی به ترتیب با سهم‌های 8، 5 و 4.5 درصدی در رده‌های بعدی آمار فروش سه ماهه آخر 2015 قرار دارند. نکته قابل تامل در مورد این آمار، رشد 53 درصدی فروش گوشی‌های هواوی در مقایسه با مقطع یکسان در سال 2014 است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در سه ماهه آخر 2015 در مجموع 403 میلیون گوشی هوشمند در سراسر دنیا فروخته شده که در مقایسه با سال 2014، رشد 9.7 درصدی تلقی می‌شود.

اگر آمار فروش کل سال 2015 را بررسی کنیم، باز هم سامسونگ و اپل به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند. اما سامسونگ با درصد فروش 22.5 از کل، نسبت به سال گذشته (24.7%) سهم کمتری از فروش دارد. همچنین سهم اپل نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در مورد سیستم عامل‌ها نیز اندروید همچنان با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول قرار دارد. سهم خرید گوشی‌های اندرویدیدر سه ماهه آخر 2015 برابر با 80 درصد است که در مقایسه با مقطع یکسان در 2014، رشد 4 درصدی داشته است.

 

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge

سامسونگ برخلاف پرچمدار ششم خود، دو نسخه پایه و Edge گلکسی S7 را در اندازه‌های یکسان طراحی نکرده است. نسخه پایه با صفحه نمایش 5.1 اینچی و نسخه Edge با صفحه نمایش 5.5 اینچی تولید می‌شود. گوشی Samsung Galaxy S7 Edge طبق انتظاراتی که می‌رفت با نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی همراه است. با توجه به اینکه طراحی S6 Edge یکی از کامل‌ترین طراحی‌هایی بود که تا به امروز دیده‌ایم، طراحی S7 Edge تغییرات کلی نداشته است. البته این‌بار قاب پشتی نیز از جنس فلز بوده و برای محافظ از آن یک لایه گوریلا گلس در نظر گرفته شده است. ضخامت و وزن دستگاه حتی نسبت به S6 Edge Plus نیز افزایش یافته که شاید اصلی‌ترین دلیل آن حجیم‌تر شدن ظرفیت باتری از 3,000 به 3,600 میلی‌آمپر می‌باشد. گلکسی S5 اولین پرچمدار ضد آب سامسونگ بود که متاسفانه این ویژگی به غیر از نسخه اکتیو S6 در سایر نسخه‌ها حذف شده بود. اما خوشبختانه سامسونگ این ویژگی را در نسل هفتم پرچمدار خود بازگردانده و این گوشی را با استاندارد IP68 طراحی کرده است. صفحه نمایش این گوشی بنظر می‌رسد تغییر چندانی نداشته است. این صفحه نمایش با اندازه 5.5 اینچی، رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی 534ppi و محافظ گوریلا گلس در S7 و S7 Edge نیز ظاهر شده است. البته یک ویژگی جالبی که در LG G5 نیز شاهد بودیم به این صفحه نمایش اضافه شده است که “Always-on-Display” نام دارد. بدین ترتیب صفحه نمایش شما با کمترین میزان مصرف انرژی همواره فعال بوده و مدت زمان فراید آنلاک کردن گوشی به حداقل زمان ممکن می‌رسد. همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری صفحه نمایش خمیده این گوشی ارتقا یافته و شاهد کاربردهای جدیدی در این صفحه نمایش هستیم.

بخش پردازشی گوشی سامسونگ گلکسی S7 Edge مانند نسخه پایه میزبان دو چیپست کاملا متفاوت است. چیپست اگزینوس 8890 و اسنپ‌دراگون 820 که هر دو قدرتمندترین چیپست‌های فعلی دنیای اسمارت‌فون‌ها می‌باشند، در نسخه‌های متفاوت در این گوشی استفاده می‌شوند. ظرفیت حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 32/64 گیگابایت است. علاوه بر این، برخلاف S6 که امکان افزایش حافظه داخلی به کمک کارت‌های microSD وجود نداشت، در این نسل لحاظ شده است. دیگر نکته جالب گوشی سامسونگ S7 Edge کاهش رزولوشن دوربین اصلی دستگاه می‌باشد.

قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge

قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7

سامسونگ همانند پرچمدار ششم خود از گلکسی S7 نیز در نمایشگاه MWC بارسلون رونمایی کرد. گوشی Samsung Galaxy S7 طبق انتظاراتی که می‌رفت با نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی همراه است. با توجه به اینکه طراحی S6 یکی از کامل‌ترین طراحی‌هایی بود که تا به امروز دیده‌ایم، طراحی S7 تغییرات کلی نداشته است. البته این‌بار قاب پشتی نیز از جنس فلز بوده و برای محافظ از آن یک لایه گوریلا گلس در نظر گرفته شده است. ضخامت و وزن دستگاه نسبت به S6 افزایش یافته که شاید اصلی‌ترین دلیل آن حجیم‌تر شدن ظرفیت باتری از 2520 به 3,000 میلی‌آمپر می‌باشد. گلکسی S5 اولین پرچمدار ضد آب سامسونگ بود که متاسفانه این ویژگی در نسخه پایه S6 حذف شده بود. اما خوشبختانه سامسونگ این ویژگی را در نسل هفتم پرچمدار خود بازگردانده و این گوشی را با استاندارد IP68 طراحی کرده است. صفحه نمایش این گوشی بنظر می‌رسد تغییر چندانی نداشته است. این صفحه نمایش با همان اندازه 5.1 اینچی، رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی 577ppi و محافظ گوریلا گلس در S7 نیز ظاهر شده است. البته یک ویژگی جالبی که در LG G5 نیز شاهد بودیم به این صفحه نمایش اضافه شده است که “Always-on-Display” نام دارد. بدین ترتیب صفحه نمایش شما با کمترین میزان مصرف انرژی همواره فعال بوده و مدت زمان فراید آنلاک کردن گوشی به حداقل زمان ممکن می‌رسد.

بخش پردازشی گوشی سامسونگ گلکسی S7 میزبان دو چیپست کاملا متفاوت است. چیپست اگزینوس 8890 و اسنپ‌دراگون 820 که هر دو قدرتمندترین چیپست‌های فعلی دنیای اسمارت‌فون‌ها می‌باشند، در نسخه‌های متفاوت در این گوشی استفاده می‌شوند. ظرفیت حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 32/64 گیگابایت است. علاوه بر این، برخلاف S6 که امکان افزایش حافظه داخلی به کمک کارت‌های microSD وجود نداشت، در این نسل لحاظ شده است. دیگر نکته جالب گوشی سامسونگ S7 کاهش رزولوشن دوربین اصلی دستگاه می‌باشد. 

قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7

قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ